Studiu Reveal: Obiceiurile românilor de Crăciun

Oh, brad frumos!

8 din 10 respondenți susțin că împodobesc un brad de Crăciun anul acesta, iar pentru mai mult de jumătate dintre aceștia bugetul alocat este de maxim 100 lei. În ceea ce privește preferința pentru tipul bradului ales, 57% din respondenții care au menționat că vor împodobi un brad vor petrece Crăciunul în jurul unui brad artificial, 38% dintre aceștia preferă un brad natural tăiat și doar 5% au optat pentru un brad în ghiveci.

Aproximativ 70% din cei care au optat pentru împodobirea unui brad artificial au recunoscut că au deja bradul de cel puțin 3 ani și doar 7% l-au cumpărat anul acesta, bugetul alocat fiind de maxim 100 lei pentru 68% dintre ei.

1 din 10 respondenți a declarat că se grăbește să aducă spiritul Crăciunului în casă și că preferă să împodobească bradul la începutul lunii decembrie (între 1 și 5 decembrie), 13% au optat pentru decorarea bradului de Sf. Nicolae (6 decembrie) și jumătate dintre respondenți aleg o zi între 7 și 23 decembrie. 29% din persoanele intervievate care au menționat că împodobesc un brad susțin că au răbdare și vor face acest lucru, conform tradiției, în Ajunul Crăciunului.

infografic-craciun

Goana după cadouri

Românii cumpără în medie 4-5 cadouri pentru persoanele apropiate și preferă să meargă în magazinele tradiționale.

88% dintre cei intervievați vor merge la cumpăraturi în magazinele fizice în căutarea cadourilor perfecte, 5% preferă să facă comenzi online și 7% au declarat că au optat pentru ambele variante.

 

Principalele “ținte” sunt partenerii de cuplu. 65% dintre respondenți au menționat că vor cumpăra un cadou pentru partener/ă, 56% pentru copii, 29% pentru părinți și 25% pentru alți membri ai familiei. 15% din cei intervievați cumpără un cadou și pentru cel mai bun prieten/ cea mai bună prietenă și doar 8% pentru colegi.

Pe partea cealaltă, 59% dintre respondenți se așteaptă să primească un cadou de la partener/ă, 25% de la copii, 19% de la părinți și 8% de la alți membri ai familiei.

 

Concluziile au fost culese din studiul realizat de Reveal Marketing Research în perioada 12-16 decembrie, în rândul a 1000 respondenți cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Metoda de cercetare folosită este CATI (chestionar standardizat aplicat prin telefon persoanelor selectate aleator). Datele sunt reprezentative la nivel național.

 

Reveal Marketing Research este o companie de strategie și studii de piață în rândul consumatorilor și piețelor din România și Europa. Echipa Reveal crează și analizează încă din 2008, înființată în România sub sloganul “Passionately Curious”J

 

Informaţia poate fi preluată în formă integrală sau parţială, cu citarea sursei: Studiu Reveal Marketing Research

 

Pentru mai multe detalii despre acest subiect, vă rugam să contactați:

Silvia Luican, Client Service Director, silvia.luican@reveal.ro,

https://www.facebook.com/Reveal-Marketing-Research-281278565226564/

reveal.ro

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked