Studiu Reveal: Eficiența anunțurilor de vânzare și închiriere de pe site-urile de imobiliare

  • Capitala se află în topul contactărilor privind serviciile imobiliare.
  • Un anunț postat pe un site de servicii imobiliare beneficiază, în medie, de 20 de contactări din partea utilizatorilor în intervalul a două săptămâni.
  • Din totalul contactărilor, vânzările însumează două treimi, în timp ce închirierile generează doar o treime din total.
  • OLX și Storia.ro reprezintă 50% din totalul contactărilor realizate pe piața imobiliarelor.

Apartamentele cu două camere se află în topul căutărilor utilizatorilor, în timp ce un anunț postat pe un site de servicii imobiliare beneficiază, în medie, de 20 de contactări  în intervalul a două săptămâni, potrivit unui studiu realizat de către Reveal Marketing Research, care a analizat eficiența anunțurilor de vânzare și închiriere de pe site-urile de imobiliare.

20708039_1538341976186877_5310926456886688182_n (1)

În top se află Bucureștiul, unde fiecare anunț generează aproximativ 26 de contactări din partea utilizatorilor. La polul opus se află Moldova, care este cea mai puțin dinamică regiune. Din totalul contactărilor, apartamentele puse la vânzare însumează două treimi, în timp ce închirierile generează doar o treime din total.

OLX și Storia.ro generează împreună 50% din totalul contactărilor realizate de utilizatori, detașându-se astfel de celalalte site-uri de imobiliare. Doar trei dintre jucătorii încadrați în această analiză au fost vizitați în propoție de 100% – OLX, Storia.ro și Imobiliare.ro, fiecare anunț primind minimum trei contactări.

Storia.ro conduce detașat topul calității, având cel mai mare grad de intenție de cumpărare din partea utilizatorilor, cu un scor de 4.1 din 5 și o medie de 15 contactări pe anunț. Următorul în topul calității este homeZZ, cu un scor de 2.5 din 5.

OLX este lider în sectorul imobiliarelor la nivel cantitativ, având cel mai mare număr de contactări, în timp ce Storia este lider pe piață la nivel calitativ. În topul răspunsurilor primite la anunțurile postate se află OLX, cu 34 de contactări/anunț, urmat de Imobiliare.ro, cu 26 de contactări/anunț.

„Dacă îți vinzi casa pe OLX, vei primi cele mai multe mesaje și apeluri telefonice. Dacă, în schimb, alegi Storia.ro, vei fi contactat de mai puține persoane, însă mai decise să facă o tranzacție: încă de la primul mesaj pe platformă, îți vor fi solicitate detalii despre locuință, programări de vizionare și chiar negociere de preț”, afirmă Marius Luican, General Manager Reveal.

În cadrul cercetării realizate de către Reveal Marketing Research, 800 de anunțuri au fost postate pe cinci site-uri de imobiliare și monitorizate timp de două săptămâni. În total, acestea au generat 16.174 de contactări. Studiul, desfășurat în perioada 9-23 iunie, în cinci regiuni ale țării (București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Brașov) a analizat cele mai reprezentative site-uri de imobiliare din Romania: OLX, Imobiliare.ro, Storia.ro, Lajumatate.ro, HomeZZ.ro.

Studiul este prezentat în detaliu de Marius Luican într-un episod din vlogul său, iar materialul complet poate fi urmărit pe canalul său de YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=c23M-aFUaIU&t=6s

Reveal Marketing Research este o companie de strategie și studii de piață în rândul consumatorilor și piețelor din România și Europa. Înființată în România sub sloganul “Passionately Curious”, echipa Reveal realizează din 2008 studii de piață.

Informaţia poate fi preluată în formă integrală sau parţială, cu citarea sursei: Studiu Reveal Marketing Research.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked