Studiu Reveal: Durata drumului până la job afectează satisfacţia şi eficienţa la locul de muncă

1 din 4 Bucureșteni petrece zilnic peste 45 de minute în drum spre locul de muncă, în timp ce doar o treime dintre locuitorii capitalei ajunge la serviciu în mai puțin de 30 de minute, arată un studiu realizat de Reveal Marketing Research în rândul populației de peste 18 ani din București.

 

1 din 4 persoane intervievate folosește mașina pentru a ajunge la serviciu, în timp ce taxiul și UBER-ul sunt o metodă utilizată recurent de doar 4% din populația activă profesional. Cele mai utilizate metode de deplasare sunt mijloacele de transport în comun cu un procent considerabil de 64% din populația activă a capitalei.

 

Cât timp este alocat, cu adevărat, activităților din fișa postului

 

Când vine vorba de timpul petrecut la job, Bucureștiul alocă în medie 9,7 ore spațiului de lucru și cam 8 ore muncii efective. Interesant este că cei peste jumatate, care petrec în jur de 8-9 ore la lucru (cel puțin la nivel declarativ) sunt și cei mai silitori,  alocând pauzei de masa mai puțin de o oră iar restul timpului desfășurând activități din fișa postului.

 

Pe de altă parte, persoanele care petrec între 10 și 12 ore pe zi la serviciu, muncesc în medie doar 9,2 ore. Cele mai populare activități care ies din fișa postului (pe lângă pauza de masă) sunt: petrecerea timpului pe Facebook și pauza de țigară. Iată că relaxarea la lucru, implică preponderent activități de socializare.

 

Rezultate interesante se arată și atunci când ne uităm la legătura dintre timpul petrecut până la locul de muncă și cantitatea de muncă efectuată într-o zi de lucru. Se observă că în cazul celor care lucrează mai puțin de 8 ore timpul petrecut până la locul de muncă este de maxim 30 minute în peste 60% din cazuri. Cei care petrec mai mult de 45 de minute pe drum până la locul de muncă tind să lucreze mai puțin eficient, alocându-și mai mult timp pauzelor de socializare spre deosebire de cei care petrec maximum 30 minute în trafic.

 

Metroul, principalul mijloc de transport către parcurile de business

 

În București, către cladirile moderne de birouri din parcurile de business se ajunge cu metroul. Metroul este folosit de peste jumatate dintre angajații din parcul West Gate și de o treime dintre cei ce lucrează în Novo Park. De altfel, cel care deține ambele proiecte, Liviu Tudor, a avut in vedere ca principal factor pentru dezvoltarea lor tocmai proximitatea fata de metrou si de alte mijloace de transport in comun. Avantajele principale in cazul bucureștenilor care lucrează acolo sunt, desigur, legate de timpul economisit. Astfel că, jumatate dintre angajații din West Gate ajung la birou în mai puțin de 30 de minute.

 

Același studiu relevă că, atunci când crește timpul mediu petrecut în drum spre centru, scade și satisfacția angajaților.

 

Peste jumătate dintre bucureșteni își doresc piste de biciclete

 

În timp ce studiul arată că numai 1 din 100 respondenți merge pe jos spre serviciu, se pare că nici bicicleta nu e de cursa lungă, însoțindu-i către job pe doar 2% dintre Bucureșteni. Cu toate că se preferă mai mult de 2 roți pentru deplasare, studiul arată că 64% își doresc o infrastructură adaptată ciclismului, iar în cazul în care ar există mai multe piste, bicicleta ar deveni alternativă pentru 43% dintre cei care în prezent folosesc metroul/RATB-ul și pentru 46% dintre șoferi (mașina personală sau de serviciu).

 

Trăgând o linie imaginară (pe carosabilul ce ne conduce zilnic către locul de muncă), putem spune că o infrastructură ce oferă alternative de trafic si diversitate a mijloacelor de transport influențează direct percepția asupra locului de muncă. Angajații sunt mai mulțumiți dacă ajung mai repede la muncă.

infografic-wgfc-cu-logo

Concluziile au fost culese din două studii Reveal Marketing Research:

 

  • Studiu realizat în noiembrie 2016, în rândul a 518 respondenți cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani, locuitori ai capitalei. Metoda de cercetare folosită este CATI (chestionar standardizat aplicat prin telefon persoanelor selectate aleator). Datele sunt reprezentative la nivelul populației Bucureștiului.
  • Studiu realizat pentru West Gate Facility Management, în Iunie 2016, în rândul a 1.200 de angajați din parcurile de birouri West Gate și Novo Park. S-au folosit pentru colectarea datelor chestionare aplicate face-to-face în parcuri, asigurându-se selecția aleatoare a respondenților și distribuția echilibrată prin diversitatea zonelor de colectare din cadrul centrului.

 

Reveal Marketing Research este o companie de strategie și studii de piață în rândul consumatorilor și piețelor din România și Europa. Echipa Reveal crează și analizează încă din 2008, înființată în România sub sloganul “Passionately Curious”

Pentru mai multe detalii despre acest subiect, vă rugam să contactați:

Silvia Luican, Client Service Director, silvia.luican@reveal.ro;

https://www.facebook.com/Reveal-Marketing-Research-281278565226564/

reveal.ro

1 Comments

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked