Cum comunic cu Noul Consumator?

Despre modificările consumatorului de ieri în cel de astăzi, v-am desenat un infographic. Iar despre cum vorbim cu el, câteva reţete mai jos:

 

1) SPARGE CONVENŢIILE DE COMUNICARE

Imaginaţi-vă o cutie mare în care consumatorii aruncă abundenţa de reclame ce îi bombardează zilnic. Acum imaginaţi-vă o breşă pe unde intră reclamele “altfel”: cu mesaje si canale media altfel.

Astăzi, pentru a-ţi asigura eficienţa reclamei, ai două opţiuni:

– cantitativă: comunicând foarte mult pentru a fi auzit (în acest caz rişti să deranjezi, şi desigur să cheltui foarte mult)

– sau calitativă: comunicând altfel. Apelând la publicitatea neconvenţională.

 

Doua exemple: Staropramen, berea care a cerut mai mult de la bere, cere mai mult de la aşteptarea în staţia de autobuz:

 

Si Grolsch, un deschizătorul de drumuri în comunicarea neconvenţională, adaptează merchandising-ul în spiritul brand-ului:

CARREFOUR-BANEASA-24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) FII SINCER – RESPECTĂ MATURITATEA CONSUMATORILOR

O altă reţetă de comunicare cu noul consumator este sinceritatea, “spusul lucrurilor pe bune”. Mai jos două exemple de reclame româneşti care au abordat un ton onest în discursul cu consumatorii:

Ciuc cu campania “Doar gustul conteaza”, în care demitizează acţiunile promoţionale:

 

 

Sprite, spune adevărul despre promoţii:

 

3) UTILIZEAZĂ BRANDING INCIDENTAL. DISCURS NON-INTRUZIV.

Într-o mulţime gălăgioasă şi stridentă (prin excesul de mesaje  publicitare), se va remarca cel tacut. Ochiul obosit si suspicios (al noului consumator) se va indrepta către cel care adoptă o ţinută mai discretă şi mai autentică.

Ma refer desigur la comunicare non-intruzivă, la consumer engagement dar şi la branding evaziv, sugerat si incidental. Comunicarea quality înlocuieşte treptat comunicarea intruzivă.  

Unul dintre cele mai credibile canale de comunicare pentru acest nou mod de comunicare îl reprezintă paginile personale de Facebook şi bloggurile liderilor de opinie.

Atunci când brand-urile se promovează prin simpla expunere în viaţa de zi cu zi a unor “vedete oameni”, comunicând aparent incidental, mesajul discret are linie directă către atenţia consumatorilor.

 branding incidental

4) Make it personal.

Schimbă adresarea generală cu adresarea personalizată. Vorbeşte cu comunităţi / grupuri iar dacă nu există, crează-le. Implică consumatorii în acţiunile brand-urilor.

Exemple:

  • De la simpla adresare personală:
  • 8034-4 ioana_prc-c8prc-98i_toma_2_41911800

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • La implicarea consumatorilor în branding-ul ambalajului:

Kinder invită micii consumatori să-i deseneze viitoarele ambalaje:

ciocolata_banner_300x250px

 

 

 

 

 

 

 

 

Mi se pare ca astazi, ritmul de evolutie al comportamentului consumatorilor dar si nivelul lor de maturitate comerciala si publicitara este mai alert decat a fost vreodata. Iar asta se intampla pentru ca informatia (in general) are un ritm mai accelerat ca niciodata. Însă, mult din discursul brand-urilor de astăzi este neadaptat consumatorului matur. Aşadar, e necesar să ne aplecăm asupra vechilor reţete de comunicare şi să schimbăm discursul cu conversaţia, pentru a rezona cu acest nou si evoluat consumator.

 

Citeste si Cum arată “Noul Consumator”? Infografic: vechi versus nou.

 

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked