Cum arată “Noul Consumator”? Infografic: vechi versus nou.

Untitled Infographic

Am tot auzit vorbindu-se în ultima vreme despre acest “nou consumator”, uneori alături de o explicaţie, alteori ca un dat, de parcă ar fi apărut de nicăieri. Mai întâi, vreau să clarific că termenul nu se referă la un segment cu un anume profil socio-demografic, şi nici (exclusiv) la cei care aparţin generaţiei Z.

Noul consumator nu s-a născut peste noapte şi este nimeni altul decât vechiul consumator sifonat de criza financiară, obosit şi bulversat de cantitatea enormă de comunicare şi oferta comercială copleşitor de mare pentru bunurile care îi sunt sau mai degraba nu, de trebuinţă.

Aşadar, Noul Consumator este însuşi vechiul consumator în evoluţia lui spre maturitate comercială.

Un alt factor care a condus la evoluţia consumatorului este internetul şi utilizarea lui ca instrument de achizitie, de informare, feedback şi conversaţie cu brand-urile.

Noul consumator este de fapt un trend în rapidă ascensiune, care descrie cum va arată în viitor interacţiunea dintre branduri şi consumatori.

 

Infograficul de mai sus, explică simplist procesele prin care a trecut consumatorul român în drumul către maturizare. Pe scurt, el a evoluat de la credul, entuziast şi pasiv la analitic, reţinut şi participativ. Noul consumator este mai pretenţios, ştie ce vrea şi, mai important, ştie să ceară ce are nevoie.

Aşa, şi? :) Păi treaba e că astăzi, mult din discursul brand-urilor este neadaptat acestor noi realităţi. Aşadar, e necesar să ne aplecăm asupra vechilor reţete de comunicare şi să schimbăm discursul pe conversaţie, pentru a rezona cu acest nou, evoluat şi matur consumator. Despre cum comunic cu noul consumator, într-un articol dedicat.

 

Surse de inspiratie:

Despre trasaturile “Noului Consumator” am aflat cateva perspective interesante in: Havas Worldwide Introduces the New Consumers: Key Characteristics and Findings. dar si pe unicyclecreative.com

Citeste si Cum comunic cu Noul Consumator?

2 Comments

  1. Navigand pe netul in limba romana iata ca am nimerit
    pe saitul dvs.. Trebuie sa apreciez ca sunt placut
    surprins de calitatea articolelor de pe aceasta pagina si va urez cat
    mai mult succes!

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked